Zbytečné obavy

Zbytečné obavy

České firmy se často jakoby obávají zahraničního trhu. Velmi často reflektují pokles tržeb, který nezřídka vede až k personální krizi, ale snaha expandovat na zahraniční trh, jakoby chybí. Přitom členství v Evropské unii právě přináší celou řadu příležitostí. Zahraniční zakázky jsou prospěšné nejen pro interní rozvoj firmy (výplaty, zisky), ale také má významný pozitivní vliv na celou českou ekonomiku.
Jednou z firem, která se zahraničního trhu nebojí a dokázala na něj úspěšně expandovat je Metrostav.
 tunelové propojení

Metrostav

Metrostav vzniká začátkem sedmdesátých let jako společnost, která byla určena výhradně k budování pražského metra. Po revoluci ovšem výstavba metra přestává být specializací a firma, která v roce 1991 získává status akciové společnosti, hledala uplatnění v pozemním stavitelství. Jedná se o výstavbu a ražení tunelů, například tunel Blanka, Městské okruhy v Praze.
Nicméně Metrostav je univerzální stavební firma, která je schopna zajistit také průmyslové stavby, občanské stavby (Národní technická knihovna, obchodní centrum Šantovka).
 

Úspěšný i v zahraničí

Metrostav ovšem úspěšně působí také v zahraničí, pro příklad můžeme zmínit rychlostní silnici v Gdaňsku, tunely na Islandu, metro v Helsinkách, tunely v Norsku. Mezi další země, ve kterých Metrostav působí, zmiňme Slovensko, Německo, Turecko, Finsko či Chorvatsko. Pro tunely a výstavbu metra využívá klasické hornické způsoby i moderní technologie. Šéf zahraniční divize připouští, že k působení v zahraničí vedla společnost malá poptávka na českém trhu. Nicméně právě tomuto nedostatku firma vděčí za to, že úspěšně etabloval na evropském trhu.
dopravní systém
Přitom prorazit není vůbec snadné. Například v severských zemích firma narazila na mimořádný perfekcionismus. Firma nejenže dokládala již zrealizované projekty, ale zadavatelé si obvolávali společnosti, zda se službami společnosti byly spokojeni. Dobré reference jsou velmi důležité.

Comments are closed.